Pokud vkládáte nabídku vašeho podniku na webové stránky jako obrázek nebo PDF děláte tím chybu, o které možná ani nevíte.
Nabídka vložená jako obrázek nebo PDF nefunguje
V čem je problém?
V lepším případě návštěvníkům webu jenom zkomplikujete čtení a hledání. V tom horším je od přečtení nabídky odradíte úplně nebo se jim nabídka nezobrazí vůbec. Nevěříte? Zkuste si otevřít PDF na starším mobilním telefonu.
Existuje však ještě další zádrhel - v optimalizaci pro vyhledávače (tzv. SEO). Schopnost vyhledávačů přečíst PDF a obrázky se v posledních letech sice zlepšila, ale to váš web bohužel nezachrání. Obrázky s velkým množstvím textu vyhledávače vůbec nezpracují a PDF jen pokud jsou vhodně připravena (tisková PDF to nejsou). Vaše nabídka tak bude pro Google a Seznam prakticky neviditelná.
Posledním problémem jsou aktualizace - pokud potřebujete upravit jakoukoli položku (třeba jen překlep nebo upravit cenu), musíte vyměnit celý obrázek nebo PDF.
Proč to restaurace dělají?
Může za to pohodlnost nebo špatně navržená administrace webu. Pokud je zadávání a úprava nabídky přílíš složitá nebo dokonce nemožná, restaurace si ji zjednoduší nahráním obrázku nebo PDF.
Řešení
Nabídku vložte do webu jako text, a to včetně cen, velikostí porce, alergenů a případně i štítku - specialita podniku by měla být vidět. S formátováním a pohodlným zadáváním nebo úpravami vám pomůže vhodně navržená administrace webu nebo zákaznická podpora. Jde to rychle a bez dodatečných nákladů.