Jak udržet hospodu nad vodou v době krize? Pomoci mohou projekty, které mají smysl

Martina Janoutová

Martina Janoutová

Vládní opatření reagující na šíření koronaviru tvrdě zasáhlo gastro byznys zavřením veškerých hospod a restaurací v zemi. Výsledkem jsou prázdné lokály, nulové tržby a nemilosrdná hrozba, která se neúprosně vznáší nad každým majitelem restauračního zařízení. Pro mnohé podniky je totiž současná situace likvidační, což trápí nejen samotné provozovatele, ale také pravidelné štamgasty. A právě za účelem záchrany podniků, jichž se vládní opatření nelítostně dotkla, vzniklo několik krásných projektů. Kdo za nimi stojí, jak fungují a jak se do projektů můžete zapojit i vy se svojí hospodou či restaurací, se dozvíte v následujících řádcích.

Prodej jídla přes okénko, rozvoz nebo třeba vouchery

Aktuálně je v České republice více než 21 000 restauračních podniků. Z nich 90 % dočasně uzavřelo své provozovny a zbylých 10 % udržuje částečný provoz prodejem jídel přes okénko nebo pomocí rozvozu. Znatelný pokles objednávek pociťují všichni, kteří v oboru gastronomie podnikají, a to včetně pivovarů. Naštěstí se ale zrodil projekt s příznačným názvem Zachraň hospodu, který podporuje Český svaz pivovarů a sladoven.

Do projektu se zapojila již celá řada velkých a významných firem nejen z oblasti tuzemských pivovarů jako například Plzeňský Prazdroj, Staropramen a Budějovický Budvar, ale také Kofola nebo Makro. Snahou této iniciativy je udržet české, slezské a moravské hospody či restaurace při životě a nalákat do nich hosty, jakmile se provozovny znovu otevřou.

Podpořte svoji oblíbenou hospodu či restauraci nákupem voucheru

Projekt Zachraň hospodu doprovází masivní marketingová kampaň, kterou lze zahlédnout i v televizních spotech. Propagaci a vznik webových stránek zafinancovaly členské firmy svazu pivovarů. Je tedy možné, že jste se již s projektem seznámili. Pokud ne a nevíte, jak to celé funguje, nevadí. Je to velice prosté. Stačí si vybrat některou z registrovaných hospod a restaurací na webových stránkách zachranhospodu.cz, a tu podpořit zakoupením voucheru, který budete moci uplatnit hned, jak dojde k otevření stravovacích zařízení. Po nákupu voucheru poputují vaše peníze okamžitě na účet zvolené hospody či restaurace. Rozhodnout se podpořit můžete samozřejmě více podniků, záleží jen na vás. Projekt již sdružuje více než 2000 hospod, restaurací, kaváren a bufetů. Všechny jsou správci předem prověřeny. Pokud na mapě webových stránek Zachraň hospodu svůj oblíbený podnik nenajdete, můžete navrhnout, aby byl do projektu zařazen.

Stejně jednoduché to je i v případě, že chcete svůj podnik do projektu přihlásit. Postačí vyplnit základní formulář na webových stránkách a nahrát charakteristickou ikonku vašeho podniku. Pak už jen počkáte na schválení.

Podobným skvělým projektem je Save Gastro Brno, což je projekt založený na stejném principu jako Zachraň hospodu akorát s tím rozdílem, že sdružuje pouze brněnské podniky. Projekt najdete na adrese savegastro.com.

Další možností je nabízet dárkové poukazy prostřednictvím svého vlastního webu. Například Wistro nabízí funkci, která umožňuje zákazníkům zakoupit si voucher přímo na vašich webových stránkách. O této možnosti pak můžete své fanoušky informovat na sociálních sítích a zajistit si tak ještě více podpory.

Co se ještě dá udělat?

Kromě zapojení do záchranných projektů se můžete také pokusit být svým zákazníkům ještě o něco blíže. To se vám podaří zejména, pokud máte otevřeno alespoň výdejní okénko. Nabídněte svým hostům, kteří si k vám přijdou pro hotovku, něco navíc. Zákazníci mohou například sbírat slevové kupony na účtenkách, které později, až obnovíte svůj provoz, uplatní na konzumaci jídla ve vaší restauraci.

Další možností je přilákat zákazníky na mimořádnou nabídku. Grilovací sezona se pomalu rozjíždí a lidé venku rádi grilují, opékají a baví se. Nabídnout jim můžete např. marinované maso přímo na gril,vlastníte-li kavárnu, jistě potěšíte domácí zmrzlinou. Svoji nabídku zkrátka oživte a přizpůsobte současné situaci, jak to jen jde.

Pokud tedy chcete majitelům hospod a restaurací pomoci uhradit nezbytné náklady a zachovat jejich existenci, neváhejte a udělejte to co nejdříve. Venkovní zahrádky mají být otevřeny již 11. května a vnitřní prostory od pondělí 25. května. Zda se však tyto plány nezmění, nemůže nikdo s jistotou potvrdit.


Wistro

Hotové řešení webových stránek navržené přesně pro potřeby restaurace.

Stránky pro restaurace

Sledujte nás